Jak získat sledující na Instagramu v roce 2022?

Jak systematicky budovat firemní profily na Instagramu v roce 2022? Jak získat nové sledující přirozenou cestou? Co dnes funguje a co naopak už ne? Tohle je několik tipů, které vám doporučujeme dělat.

Sledujte naše videa na YouTube 🙂

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Buďte v centru dění

Sledujte oficiální profil @creators. Instagram na tomto profilu často komunikuje novinkyodpovídá Q&A formou na časté dotazy firem a tvůrců. Zároveň sdílí spoustu užitečných tipů, které doporučuji testovat.

Buďte aktivní pod příspěvky

Snažte se pod svými příspěvky rozproudit diskuzi. Vyzývejte své fanoušky k reakci, odpovídejte na komentáře a používejte otevřené otázky. Pokud s fanouškem vytvoříte delší vlákno komentářů a třeba tím i zapojíte další fanoušky, máte vyhráno.

Používejte různé sady hashtagů

Nepoužívejte pořád stejné hashtagy. Kopírování hashtagů z jednoho příspěvku do druhého moc dobře nefunguje. Vytvořte si různé sady (tématické, lokalitní a komunitní) a hashtagy v těchto sadách různě střídejte. Práci s hashtagy mnohem detailněji probíráme v kurzu Komplexní Instagram.

Tvořte reels

Krátká a úderná videa jsou dnes velkým trendem. TikTok na tom postavil celou platformu a jak je vidět, funguje jim to velmi dobře. Společnost Meta má problém s úbytkem uživatelů jak na Facebooku, tak Instagramu. A proto tento formát reels (nebo sekvence) implementovali do platformy také. No a šlapou do toho opravdu hodně. Nejvíce novinek na Instagramu za poslední rok je právě v reels. Doporučuji se na tento formát zaměřit. Existuje spoustu aplikací, které vám dokážou jednoduše sestříhat vámi natočené záběry, přidat hudbu a různé efekty, aby to vypadalo zkrátka dobře. Tvorbě obsahu od A do Z se opět velmi důkladně věnujeme v kurzu Komplexní Instagram. Naučíte se v něm i základy focení a natáčení videí na smartphone.

Vyzkoušejte livestreamy

Živá vysílání jsou v dnešní době také velmi populární. Máte co říct? Máte zajímavý obsah? Spojte se s lidmi živě. Můžete také zorganizovat rozhovory s různými hosty. Instagram vám to všechno jednoduše umožní. No a když tomu dáte hezký obraz a kvalitní zvuk, může to velmi dobře fungovat. Jak na vaše potenciální zákazníky, tak na algoritmy.

Zkontrolujte si stav účtu

Pokud máte v poslední době pocit, že vám padají čísla ve vašich statistikách, možná váš obsah není tolik atraktivní nebo přišla změna v algoritmech. Další možností je, že jste udělali něco špatně vy a dostali jste tzv. shadowban. Jednoduše to zjistíte tak, že si v nastavení svého účtu otevřete záložku Účet a pokračujete na Stav účtu. No a hned vidíte, jestli s vašim profilem byl nějaký problém a nebo ne.

Celý článek si můžete přehrát v audio formátu. Sledujte pořad SOCIAL TVŮRCI na všech podcastových platformách, jako Spotify nebo Apple podcasty.