Příjemce a plátce. Uvádíte tyto informace ve Facebook reklamě?

Zákon EU o digitálních službách (DSA) vyžaduje, aby společnost Meta poskytovala informace o příjemci a plátci reklam, které jsou cíleny na osoby žijící v Evropské unii. O co se jedná a jak vše nastavit, aby vaše Facebook reklamy fungovaly i nadále? Dočtete se v tomto článku.

Příjemce a plátce – kdo je kdo?

Příjemcem je značka nebo osoba, která má z reklamy přímý prospěch. Plátcem je ten, kdo za ni platí. To může znít jako samozřejmost, ale může docházet k určitým nejasnostem. Například digitální agentura nebo freelancer pracující pro klienta rozhodně není plátcem. Tedy alespoň za normálních okolností, kdy nefiguruje v reklamním účtu značky platební karta freelancera nebo agentury. Plátcem by měl být člověk nebo organizace, který agentuře za dané služby zaplatil. Pokud jste malá firma, která v rámci svého marketingu tvoří reklamy na Facebooku k propagaci svých produktů interně, není co řešit. Detailní informace najdete přímo v oficiální vyjádření Mety.

Jak vše nastavit?

Teď už víte, o co se jedná. V tom případě je ideální čas vše správně nastavit. Při vytváření kampaně ve Správci reklam objevíte kolonku Příjemce a plátce přímo v nastavení reklamní sady.

Pokud máte ověřený firemní účet v Business manageru, objeví se název společnosti automaticky. Pokud potřebujete použít jiný subjekt nebo se informace zkrátka neobjeví, zvolte možnost Volný text.

Jak už jsme nakousli výše, pokud je příjemcem i plátcem stejný subjekt, nemusíte dělat nic dalšího. V opačném případě stiskněte tlačítko „Platí jiná osoba nebo organizace“, a uveďte, osobu nebo organizaci, která je plátcem.

Pozor na pozastavení reklam

Od 10.7. mohou být pozastaveny jakékoliv reklamy, které nemají tyto údaje vyplněné. Je potřeba na to myslet. Příjemce a plátce se musí nastavit také do všech existujících reklam. Při jejich optimalizaci by se vám nemusely spustit.

Jinak se ale není čeho obávat. Společnost Meta tvrdí, že nastavení příjemce a plátce nebude mít žádný vliv na doručování nebo cokoliv jiného v souvislosti s výsledky propagace.