Nejčastější chyby ve Facebook reklamě

Dnes se podíváme na nejčastější chyby v nastavení Facebook reklamy, které často vídám v reklamních účtech při různých auditech a konzultacích.

Sledujte naše videa na YouTube 🙂

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Jaké jsou nejčastější chyby ve Facebook reklamě?

Zabezpečení účtů

Základem je důkladné zabezpečení účtu. Začněte od svého osobního profilu na Facebooku. Nastavte si silné heslo a dvoufázové ověření.

Pokračujte účtem v Business manageru. V nastavení firmy si zkontrolujte lidi a partnery, kteří mají k vašemu účtu přístup. Nenajde se tu třeba bývalá agentura, která vám spravovala reklamní účet? Dalším důležitým faktorem bezpečnosti je záložní administrátor. Přidělte někomu z firmy tuhle hlavní roli. Pokud se někdy v budoucnu stane, že se z jakéhokoliv důvodu nedostanete do Business manageru, máte plán B.

Facebook Pixel

Tenhle měřící kód je alfou a omegou všeho, co se výkonnostních reklam na Facebooku týče. Podle toho k němu přistupujte. Zkontrolujte si jeho správné nastavení přes Testovací události ve Správci událostí a také přes nástroj Facebook Pixel Helper.

Katalog produktů

Katalog je po Pixelu druhou nejdůležitější věcí, ve které se nevyplácí mít chyby. Proveďte diagnostiku XML feedu a projděte sekci Problémy. Zjištěné problémy s katalogem urychleně opravte. Další častou chybou je neupravený ořez obrázků u produktů. Nenechávejte „doporučenou“ možnost Vyplnit rámeček obrázkem (výchozí). V nastavení katalogu vyhledejte ořez obrázků a zvolte některou z jiných možností k výběru. Záleží na produktových obrázcích.

Segmentace v kampani

Doba detailních segmentací už je pryč. Snažte se kampaně zjednodušovat a dejte Facebooku dostatečný prostor, aby vám byl schopný přinést co možná nejlepší výsledky. Čím více budete segmentovat (rozdělovat sady podle věku, pohlaví, umístění apod.), tím méně dat Facebooku poskytnete a tím nižší výsledky vám poté přinese. Zapamatujte si, že Facebook potřebuje data. A čím více jich má, tím lepší výsledky vám je schopný dodat.

Výjimkou podle mého jsou automatická umístění, které v určitých kampaních mohou dávat smysl (např. při strategii DABA), ale většinou jej upravuji, abych vyloučil Audience network, které mi nepřináší dobré výsledky.

Strategie propagace

Často vidím v reklamním účtu spuštěných spoustu kampaní, které ale nemají žádnou strategii. Osobně rozděluji kampaně na akviziční (cílení na nové uživatele) a remarketingové (zpětné oslovování uživatelů, kteří udělali akci). Rodinný dům také nemůžete stavět od střechy. Nejprve je potřeba vybudovat pevné základy. Zaměřte se na získávání nových akvizic, budujte důvěru a teprve poté prodávejte. Při vytváření strategie rozhodně berte v potaz další marketingové kanály, jako vyhledávací a obsahovou síť v Google Ads nebo Sklik. SEO je běh na dlouhou trať, ale je vysoce účinné! Tvorba správné strategie je hodně individuální záležitost – podrobněji to probíráme v našich kurzech.

UTM parametry

Stačí si je jednou vytvořit, někam uložit a dále je jednoduše vkládat do sekce Sledování v nastavení reklamy v Business manageru. Pokud si dáte záležet na podrobném pojmenovávání kampaní, sad a reklam, získáte detailní přehled o tom, kolik lidí chodí na web z Facebook reklam – z jakých kampaní, sad, i konkrétních reklam. Není to skvělé?

Přizpůsobení stories

Umístění reklam ve stories vám může přinést spoustu užitku. Zejména v kampaních, které jsou optimalizované na dosah a povědomí. Proto je důležité, aby kreativy v tomto umístění vypadaly dobře a zaujaly. Při tvorbě grafiky na to myslete a připravte si rozměr banneru jak pro feed (1080x1080px), tak pro stories (1080x1920px) a v nastavení reklamy přizpůsobte daná umístění.

Zkontrolujte si svůj Business manager

Tohle jsou nejčastější chyby ve Facebook reklamě. Projděte si je bod po bodu a zkontrolujte svůj Business manager. Možná díky tomu nedosahujete takových výsledků, jaké byste očekávali. Mnohem více a komplexněji vše řešíme v kurzu Komplexní Instagram. Jdeme krok za krokem od tvorby obsahu, přes efektivní komunikaci s fanoušky, až po výkonnostní reklamy.

Celý článek si můžete přehrát v audio formátu. Sledujte pořad SOCIAL TVŮRCI na všech podcastových platformách, jako Spotify nebo Apple podcasty.