Dnes se podíváme na nejčastější chyby v nastavení Facebook reklamy, které často vídám v reklamních účtech při různých auditech a konzultacích.
Základem je důkladné zabezpečení účtu. Začněte od svého osobního profilu na Facebooku. Nastavte si silné heslo a dvoufázové ověření.
Pokračujte účtem v Business manageru. V nastavení firmy si zkontrolujte lidi a partnery, kteří mají k vašemu účtu přístup. Nenajde se tu třeba bývalá agentura, která vám spravovala reklamní účet? Dalším důležitým faktorem bezpečnosti je záložní administrátor. Přidělte někomu z firmy tuhle hlavní roli. Pokud se někdy v budoucnu stane, že se z jakéhokoliv důvodu nedostanete do Business manageru, máte plán B.
Tenhle měřící kód je alfou a omegou všeho, co se výkonnostních reklam na Facebooku týče. Podle toho k němu přistupujte. Zkontrolujte si jeho správné nastavení přes Testovací události ve Správci událostí a také přes nástroj Facebook Pixel Helper.
Katalog je po Pixelu druhou nejdůležitější věcí, ve které se nevyplácí mít chyby. Proveďte diagnostiku XML feedu a projděte sekci Problémy. Zjištěné problémy s katalogem urychleně opravte. Další častou chybou je neupravený ořez obrázků u produktů. Nenechávejte „doporučenou“ možnost Vyplnit rámeček obrázkem (výchozí). V nastavení katalogu vyhledejte ořez obrázků a zvolte některou z jiných možností k výběru. Záleží na produktových obrázcích.
Doba detailních segmentací už je pryč. Snažte se kampaně zjednodušovat a dejte Facebooku dostatečný prostor, aby vám byl schopný přinést co možná nejlepší výsledky. Čím více budete segmentovat (rozdělovat sady podle věku, pohlaví, umístění apod.), tím méně dat Facebooku poskytnete a tím nižší výsledky vám poté přinese. Zapamatujte si, že Facebook potřebuje data. A čím více jich má, tím lepší výsledky vám je schopný dodat.
Výjimkou podle mého jsou automatická umístění, které v určitých kampaních mohou dávat smysl (např. při strategii DABA), ale většinou jej upravuji, abych vyloučil Audience network, které mi nepřináší dobré výsledky.
Často vidím v reklamním účtu spuštěných spoustu kampaní, které ale nemají žádnou strategii. Osobně rozděluji kampaně na akviziční (cílení na nové uživatele) a remarketingové (zpětné oslovování uživatelů, kteří udělali akci). Rodinný dům také nemůžete stavět od střechy. Nejprve je potřeba vybudovat pevné základy. Zaměřte se na získávání nových akvizic, budujte důvěru a teprve poté prodávejte. Při vytváření strategie rozhodně berte v potaz další marketingové kanály, jako vyhledávací a obsahovou síť v Google Ads nebo Sklik. SEO je běh na dlouhou trať, ale je vysoce účinné! Tvorba správné strategie je hodně individuální záležitost – podrobněji to probíráme v našich kurzech.
Stačí si je jednou vytvořit, někam uložit a dále je jednoduše vkládat do sekce Sledování v nastavení reklamy v Business manageru. Pokud si dáte záležet na podrobném pojmenovávání kampaní, sad a reklam, získáte detailní přehled o tom, kolik lidí chodí na web z Facebook reklam – z jakých kampaní, sad, i konkrétních reklam. Není to skvělé?
Umístění reklam ve stories vám může přinést spoustu užitku. Zejména v kampaních, které jsou optimalizované na dosah a povědomí. Proto je důležité, aby kreativy v tomto umístění vypadaly dobře a zaujaly. Při tvorbě grafiky na to myslete a připravte si rozměr banneru jak pro feed (1080x1080px), tak pro stories (1080x1920px) a v nastavení reklamy přizpůsobte daná umístění.
Tohle jsou nejčastější chyby ve Facebook reklamě. Projděte si je bod po bodu a zkontrolujte svůj Business manager. Možná díky tomu nedosahujete takových výsledků, jaké byste očekávali. Mnohem více a komplexněji vše řešíme v kurzu Komplexní Instagram. Jdeme krok za krokem od tvorby obsahu, přes efektivní komunikaci s fanoušky, až po výkonnostní reklamy.
Celý článek si můžete přehrát v audio formátu. Sledujte pořad SOCIAL TVŮRCI na všech podcastových platformách, jako Spotify nebo Apple podcasty.