Kurz Canva perfektně pracuje s grafickou identitou, říká studentka Kristýna

Ahoj Kristýno, už je to nějaká doba, co jsi vstoupila do naší digitální akademie a začala studovat Komplexní kurz Canva. Připravil jsem si na tebe pár otázek ke zhodnocení.

Čím se živíš a co Tě vedlo k tomu, tvořit grafiku v Canvě? Měla jsi před vstupem do kurzu s Canvou nějaké zkušenosti?

Pracuji v politickém PR. Na grafiku i copy mám sice při ruce tým lidí, ale nezřídka se stane, že je na něco potřeba reagovat teď hned. Proto jsem chtěla své základní znalosti z Canvy trochu posunout, abych byla schopna vytvořit některé ad hoc posty sama od A do Z, tedy včetně grafiky.

Proč ses rozhodla studovat s námi? 

Tomášovu práci znám a z dálky ji pozoruji, řekla bych, takřka od začátku. Tomáš se sám dokázal vypracovat na profi úroveň a získal po cestě spoustu cenných zkušeností, které teď se zápalem předává dál. A za to jsem moc ráda! Kdybych potřebovala radu s reklamou na sockách, s propagací podcastu nebo jakéhokoli projektu, který je potřeba nakopnout on-line, půjdu za ním. A přesně proto jsem neváhala ani tentokrát.

Jak se Ti kurz líbí? Máš nějakou oblíbenou lekci?

Nejvíc mě bavila praktická část a tvorba carouselu. Tam jsem zažila nejvíc „aha“ momentů a už jsem se nemohla dočkat, až si jeden takový carousel vytvořím sama.

Měla jsi s některou částí kurzu vyloženě problém? Co bylo nejsložitější?

Problém rozhodně ne. Lekce jsou natočeny opravdu do posledního detailu tak, aby byly zodpovězeny všechny otázky. Jediný problém je – jak už to tak bývá – dokopat se potom do toho, aby si člověk ty věci už zkoušel sám.

Prošla jsi úkoly k procvičení? Jak bys ohodnotila jejich důležitost při svém studiu?

Opakování je matka moudrosti! Člověk se může na videa pasivně koukat a ukolébat se v tom, jak je to všechno krásný a jasný, ale když si nedělá poznámky a pak si sám všechno nevyzkouší na svou pěst, je to „jedním uchem tam a druhým ven“. Každopádně to fakt stojí za to. Kurz je natočen zkušenou lektorkou, takže skutečně stačilo si věci vyzkoušet jednou dvakrát a pak už je to automatika.  

Co říkáš na formu lekcí a jak Ti vyhovovala? Videokomentáře lektora, natočená obrazovka a přiložené doplňující materiály.

Musím se přiznat, že jsem na začátku měla tendenci přeskákat úvodní lekce, protože jsem s Canvou již v minulosti pracovala. Nicméně i když si člověk říká, že to má v malíku, stálo za to si to takzvaně vysedět celé. Lektorka sdílela od začátku do konce skvělé vychytávky, o kterých jsem předtím nevěděla. Ať už je to třeba nahrávání fotek, odstraňování pozadí z obrázků, plánování postů z Canvy přímo na spravované profily,… No, zkrátka toho bylo hodně a každá lekce mi přinesla užitečné vodítko. 

Doporučila bys kurz dalším zájemcům?

Rozhodně ano.

Co bys poradila lidem, kteří zvažují, jestli je kurz pro ně to pravé?

Nikdy nevíte, kdy to budete potřebovat. Sociální sítě, weby, podcasty, videa,… Všechno tohle je už součástí snad každé firmy, společnosti nebo instituce, pro kterou pracujete. Jestli se pohybujete v marketingu nebo PR, je to dneska „must“ znalost – někdy váš grafik prostě ještě spí, nebo nestíhá. Proto je fajn vědět, že si grafiku v takových případech dokážete spíchnout sami. Nemluvě o tom, když si spravujete profily pro propagaci vlastní značky. Kurz mimochodem perfektně pracuje s brandem a grafickou identitou – a to od tvorby loga až po samotné příspěvky. Doporučuji ho proto nejen lidem z oboru, ale i těm, kdo přicházejí do světa s novým projektem. 

Kristýno, děkuji za Tvůj čas a přeji mnoho úspěchů.